بک لینک چیست و چگونه در سال 2022 آن را دریافت کنیم؟

    در طول سال ها، گوگل بارها الگوریتم خود را به روز کرده است. قوانین مربوط به بک لینک ها به روش های مختلف تغییر کرده است، اما اهمیت آنها در سئو یک ذره کاهش نیافته است.

    در واقع، حتی در سال 2022، بک لینک ها یکی از بزرگترین و مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی یک وب سایت هستند.

    در این مقاله نگاهی به موارد زیر خواهیم داشت:

    • بک لینک چیست و چرا اهمیت دارد
    • چه چیزی یک بک لینک را ارزشمند می کند.
    • راه های کسب بک لینک در سال 2022


    از آنجایی که کل این موضوع تا حدودی با تصورات غلط پوشانده شده است، ما بسیار خوشحالیم که دانش خود را به اشتراک می گذاریم و به شما کمک می کنیم تا بهترین راه ها را برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا در سال 2022 بیابید.

    بیایید مستقیم وارد آن شویم!


    بک لینک چیست؟


    بک لینک (همچنین به عنوان "لینک ورودی" یا "لینک ورودی" نیز شناخته می شود) پیوندی است که بر خلاف پیوند داخلی به وب سایت شما از منبع دیگری اشاره می کند.

    ارتباط قوی بین تعداد بک لینک های با کیفیت بالا که به یک وب سایت اشاره می کنند و رتبه بندی آن در صفحات نتایج جستجو وجود دارد.

    بک لینک ها می توانند از هر نقطه ای از اینترنت بیایند: صفحات رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، دایرکتوری ها و غیره.

    با این حال، همه آنها به یک اندازه برای سئو ارزشمند نیستند. مهم ترین انواع بک لینک در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو، پیوندهای مرتبط و درون محتوا از یک پست وبلاگ به پست دیگر است.

    این ما را به بخش بعدی هدایت می کند.

    چرا بک لینک ها مهم هستند؟


    بک لینک ها به دلیل نحوه عملکرد الگوریتم گوگل بسیار مهم هستند. اگر آن را خیلی ساده بیان کنید، بک لینک ها به عنوان «رای» عمل می کنند که سایر وب سایت ها محتوای شما را ارزشمند و ارزش پیوند دادن به آن می دانند.

    داشتن تعداد زیادی بک لینک با کیفیت بالا که به وب سایت شما اشاره می کنند، معمولاً باعث می شود که صفحات شما در صفحات نتایج جستجو بالا نشان داده شوند. و البته، هر بک لینک به صورت غیر فعال مقدار کمی از ترافیک ارجاع ایجاد می کند.

    آنها برای سئوی عمومی و محلی خوب هستند.

    این توضیح ساده است - اما ما می خواهیم کمی عمیق تر شویم.

    پیج رنک چیست؟


    برای اینکه واقعاً بفهمیم چرا بک لینک ها اینقدر مهم هستند، باید تمام راه را به ابتدای قرن برگردیم، زمانی که PageRank توسط گوگل معرفی شد.

    PageRank قبلاً معیار رسمی گوگل از میزان قابل اعتماد بودن یک صفحه خاص بود. هنگامی که یک صفحه به صفحه دیگری پیوند می یابد، بخشی از رتبه صفحه آن به صفحه ای که به آن پیوند داده شده است منتقل می شود.

    مقدار PageRank منتقل شده به عوامل مختلفی بستگی دارد:

    • ارتباط موضوعی
    • تعداد لینک های دیگر در صفحه پیوند
    • برچسب‌های مرتبط، مانند «DoFollow» یا «NoFollow»


    یک صفحه با لینک کردن هیچ رتبه ای را از دست نمی دهد، اما اگر تعداد زیادی لینک خارجی دیگر در صفحه وجود داشته باشد، ارزش این پیوندها کاهش می یابد.

    اطلاعات PageRank قبلاً در نوار ابزار گوگل به صورت عمومی در دسترس بود، که منجر به سوء استفاده از آن توسط SEO ها شد. این وسواس جدید به بک لینک باعث شد بسیاری از صاحبان وب سایت ها تاکتیک های دیگر را کنار بگذارند و حتی بیشتر از محتوای با کیفیت روی پیوندها تمرکز کنند.

    این امر گوگل را مجبور کرد تا نوار ابزار PageRank را بازنشسته کند و الگوریتم صفحه رتبه اصلی را رسماً متوقف کند.

    دیگر معیار رسمی Google مرتبط با اقتدار وجود ندارد. با این حال، شرکت‌های دیگری مانند Ahrefs و SEMRush معیارهای اعتباری خاص خود را مانند DR و DA ارائه کرده‌اند که معمولاً توسط SEOها برای اندازه‌گیری اثربخشی تلاش‌های ایجاد لینک استفاده می‌شود.
    همچنین، این واقعیت که PageRank به طور رسمی از دید عموم پنهان شده است به این معنی نیست که برخی از نسخه های آن در back-end استفاده نمی شوند.

    در واقع، توسط یکی از کارمندان گوگل تایید شد که هنوز از PageRank استفاده می کنند:

    بله، این یک توییت تقریباً پنج ساله است، اما دلیلی وجود ندارد که باور کنیم آنها از آن زمان رتبه صفحه را حذف کرده اند.

    امروزه، رتبه صفحه بیشتر به عنوان "صندوق لینک" یا "Link Juice" شناخته می شود.

    گوگل به‌روزرسانی‌های متعددی را با هدف مبارزه با شیوه‌های ایجاد لینک‌های هرزنامه منتشر کرده است، اما بک لینک‌ها از منابع بسیار معتبر همچنان یک عامل رتبه‌بندی بزرگ باقی مانده‌اند.

    این ما را به یک سوال بسیار مهم هدایت می کند.

    چه چیزی یک بک لینک خوب را می سازد؟


    در ابتدای این مقاله، اشاره کردیم که بهترین بک لینک ها، پیوندهای مرتبط و درون محتوا از یک پست وبلاگ به پست دیگر هستند.

    و در حالی که بدون شک این درست است، ذکر عوامل دقیقی که هنگام تعیین ارزش هر پیوند مشخص می شود بسیار ارزشمند است.

    پیوند دادن اعتبار دامنه


    مسلماً مهمترین چیز در مورد بک لینک این است که آن لینک از کجا آمده است.

    یک بک لینک از یک وبلاگ DR 87 که صدها مقاله با کارایی بالا منتشر کرده است، بسیار ارزشمندتر از پیوند یک سایت جدید است که به زحمت صدها بازدید کننده ماهانه به دست می آورد.

    بدیهی است که یک لینک شکسته یا لینک های سایت های اسپم برای بهینه سازی موتور جستجوی شما ارزش صفر دارند.

    سن دامنه ارجاع دهنده نیز بر ارزش پیوند تأثیر می گذارد.

    ارتباط موضوعی


    برای اینکه پیوند ارزشمند باشد، باید منطقی باشد. برای مثال، منطقی نیست که از این مقاله به راهنمای نصب کارت گرافیک روی رایانه خود پیوند دهیم.

    اما، یک لینک خروجی به یک مقاله در مورد رتبه صفحه کاملاً قابل قبول است.

    متن لنگر


    حتی انکر تکست نیز بر میزان ارزشمند بودن یک لینک تاثیر دارد.

    به گفته جان مولر از گوگل، مهم نیست که متن لنگر طولانی یا کوتاه باشد. فقط باید واضح باشد و زمینه را برای کاربر فراهم کند. آنها باید فوراً بفهمند که پس از دنبال کردن آن پیوند، چه چیزی را در صفحه وب خواهند دید.
    داشتن کلمه کلیدی مورد نظر در متن لنگر پیوند ترجیح داده می شود، اما مراقب باشید که آن را بیش از حد بهینه نکنید تا جایی که رباتیک یا اسپم به نظر برسد.

    علاوه بر این، متن‌های لنگر مارک دار (آنهایی که نام شرکت شما را ذکر می‌کنند) لزوماً ارزشمندتر از متن‌های بدون مارک نیستند.

    ویژگی های پیوند


    چهار نوع ویژگی وجود دارد که هنگام تعیین ارزش پیوند مورد توجه قرار می گیرند.

    • دنبال کردن (یا خالی)
    • NoFollow
    • UGC
    • حمایت مالی شد


    بک لینک های DoFollow معمولا توسط خزنده های موتورهای جستجو "دنبال می شوند". این بدان معنی است که آنها مقداری از آن آب پیوند شیرین را منتقل می کنند.

    توجه: اگر پیوندی نه ویژگی "NoFollow" و نه "Follow" را نداشته باشد، همچنان "follow" در نظر گرفته می شود.

    از طرف دیگر، لینک‌های NoFollow توسط خزنده‌های موتورهای جستجو دنبال نمی‌شوند، بنابراین ارزش لینک را به آنها منتقل نکنید.

    برچسب‌های UGC و حمایت‌شده برای علامت‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر و حمایت‌شده بر این اساس استفاده می‌شوند. UGC و پیوندهای حمایت شده ممکن است همچنان بر ارزش سهام پیوند منتقل شوند.

    این اطلاعات در کد HTML صفحه ذخیره می شوند، بنابراین به هیچ وجه بر تجربه کاربر تأثیر نمی گذارند.
    برای اهداف لینک سازی، با ارزش ترین بک لینک ها، البته لینک های DoFollow هستند، زیرا سیگنال های رتبه بندی را ارسال می کنند.

    با این حال، یک پروفایل بک لینک سالم حاوی لینک های DoFollow و NoFollow است. برای اندازه گیری عملکرد استراتژی ساخت لینک خود، می توانید از کنسول جستجوی گوگل برای ترافیک و ابزار سئو دیگری مانند Ahrefs برای نظارت بر پروفایل لینک خود استفاده کنید.

    چگونه در سال 2022 بک لینک های با کیفیت بالا دریافت کنیم؟


    حالا به قسمت سرگرم کننده. واقعاً چگونه این پیوندها را دریافت می کنید؟

    بیشتر تاکتیک‌های لینک‌سازی از شما می‌خواهند که تا حدی به وبلاگ‌نویسان دسترسی داشته باشید.

    این شامل یافتن مشتریان بالقوه، آماده سازی دنباله ایمیل شما، به دست آوردن اطلاعات تماس صحیح و شخصی سازی طرح های خود است.

    Respona به سرعت بخشیدن به هر مرحله از فرآیند به طور قابل توجهی کمک می کند.

    اما قبل از اینکه بتوانید واقعاً لینک سازی را شروع کنید، باید دارایی های قابل پیوند ایجاد کنید که در بخش بعدی توضیح خواهیم داد.

    دارایی های قابل پیوند


    دارایی های قابل پیوند یا آهنرباهای پیوند، قطعاتی از محتوا هستند که به طور طبیعی بک لینک ها را جذب می کنند.

    یک دارایی قابل پیوند می‌تواند یک پست وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدئو، مطالعه موردی و غیره باشد. بنابراین، اساساً، هر محتوایی که ارزش زیادی برای خوانندگان ایجاد می‌کند، می‌تواند آهنربای پیوند باشد.

    آنها به تنهایی پیوندها را به صورت ارگانیک تولید می کنند، اما انتظار نداشته باشید که این تعداد به سرعت افزایش یابد.

    اینها را بیشتر به عنوان یک پیش نیاز برای غواصی واقعی در ساخت پیوندها در نظر بگیرید - و پیوندهای ارگانیکی را که در طول مسیر به دست می آورید به عنوان یک امتیاز خوب.

    تکنیک آسمان خراش


    اگر چیزی در مورد لینک بیلدینگ شنیده اید، احتمالا قبلاً در مورد تکنیک آسمان خراش شنیده اید .

    این یک راه عالی برای ایجاد وبلاگ خود با محتوای عالی و ایجاد پیوندهای فراوان در طول مسیر است.

    در اینجا مراحل استفاده از تکنیک آسمان خراش آورده شده است:

    1. با توجه به میزان حجم جستجو و چگالی کلمه کلیدی آن، یک کلمه کلیدی را برای تمرکز انتخاب کنید
    2. محتوای رقابتی برای کلمه کلیدی خود پیدا کنید.
    3. مقالات رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید.
    4. راه هایی را بیابید که از طریق آنها بتوانید محتوای مشابه ایجاد کنید، اما بهتر (به مدت طولانی تر، با یک اینفوگرافیک یا یک ویدیو، بخشی از موضوعی را که رقبای شما از قلم انداخته اند یا به سختی به آن توجه کرده اند، بحث کنید).
    5. محتوای خود را ایجاد و منتشر کنید؛
    6. بک لینک های منتهی به محتوای رقبا را استخراج کنید.
    7. فایل CSV. را با مشتریان احتمالی خود در Respona آپلود کنید.
    8. حالت واردات مناسب را انتخاب کنید (در این مورد، ما فرصت ها را انتخاب می کنیم زیرا آدرس وب سایت هایی داریم که می خواهیم به آنها دسترسی پیدا کنیم).
    9. فیلدهای فایل .CSV مناسب را به فیلدهای Respona اختصاص دهید.
    10. دنباله ایمیل خود را ایجاد کنید. در اینجا الگوی کاملی است که ما استفاده کردیم:

    @organization + (شرکت شما) = همکاری؟
    سلام، @first_name


    من [نام شما]، [مقام شما] از [شرکت شما] هستم. @day_of_week شما چطور پیش می‌رود؟


    من با شما تماس می‌گیرم زیرا متوجه شدم که از پست خود در [موضوع] به [مقاله رقیب] پیوند داده‌اید.


    ما در واقع مقاله خود را در مورد [موضوع] منتشر کردیم. فکر می‌کنم می‌تواند برای پست شما مناسب باشد و به گسترش موضوع کمک کند.


    خوشحال می‌شوم پیوند شما را در یکی از پست‌های مهمان آتی یا [انگیزه‌های دیگر] قرار دهم.
    انتظار دارم که از خودت بشنوم،


    [امضا]

     

     11. اتوماسیون تماس را برای یافتن ویراستاران، مدیران محتوا و بازاریابی، سازندگان پیوند و سایر اعضای تیم مرتبط تنظیم کنید.

    12. پس از اتمام اتوماسیون، مجدداً بررسی کنید که همه مخاطبین همانطور که باید اختصاص داده شده باشند.

    13. زمین های خود را شخصی کنید؛

    14. کمپین خود را راه اندازی کنید و بر عملکرد آن نظارت کنید.

    با متغیرهایی که به‌طور خودکار برای هر فرصتی در کمپین شما تغییر می‌کنند، و یک یاب اطلاعات تماس داخلی، Respona می‌تواند تا 90 درصد از زمانی را که باید برای همه این فرآیندها صرف کنید، در صورت تصمیم به انجام دستی آن صرفه‌جویی کند. .

    استراتژی متن لنگر


    یکی دیگر از استراتژی های محبوب بیلدینگ لینک لنگر متن است. همچنین یکی از مبتدی‌ترین تاکتیک‌ها برای به دست آوردن بک لینک است و به درک خوبی از تمام فرآیندهای درگیر کمک می‌کند.

    همانطور که از نام آن پیداست، هدف این استراتژی یافتن متن های لنگر مرتبط در مقالات افراد و قرار دادن لینک های امن در آنها است.

    اما شما چهطور این را انجام میدهید؟

    Respona همچنین دارای یک موتور جستجوی داخلی است که هم گوگل و هم بینگ را برای فرصت‌های ایجاد لینک بررسی می‌کند. این از همه اپراتورهای جستجوی پیشرفته که در این موتورهای جستجو کار می کنند پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد به سرعت ده ها مشتری بالقوه مرتبط را پیدا کنید.

    1. یک حالت جستجو را انتخاب کنید:

    • جستجوی گوگل
    • جستجوی بینگ
    • اخبار بینگ
    • پادکست ها


    2. عبارت جستجوی خود را تایپ کنید . برخی از اپراتورهای مفید جستجوی گوگل برای یافتن فرصت های بسیار خاص (که در تصویر بالا استفاده کرده ایم) عبارتند از:

    • "Inurl:blog" - فقط صفحاتی را که بخشی از وبلاگ هستند برمی گرداند
    • "Intitle:" - فقط صفحاتی را برمی گرداند که کلمه کلیدی/عبارت مورد نظر شما را ذکر می کنند
    • "-intitle:" - فقط صفحاتی را برمی گرداند که کلمه کلیدی شما را ذکر نکرده اند
    • "Intext:" - فقط صفحاتی را برمی گرداند که کلمه کلیدی شما را در محتوا ذکر می کنند


    در اینجا رشته جستجوی مثال ما به نظر می رسد:

    inurl:blog intitle:"seo" -intitle:"link building" intext:"link building"

    برای تفکیک آن، این به Respona می‌گوید که فقط پست‌های وبلاگ در مورد سئو را بازگرداند که در آن لینک بیلدینگ در جایی از متن ذکر شده است، اما نه در عناوین. این عالی است، زیرا ما به دنبال محتوای غیر رقابتی هستیم که به طور خلاصه به موضوع شما اشاره می کند اما عمدتاً در مورد چیز دیگری است.

    3. تا زمانی که فرصت کافی داشته باشید، افراد بالقوه را برای کمپین خود انتخاب کنید.

    4. مراحل توضیح داده شده در بالا را دنبال کنید و دنباله ایمیل خود را ایجاد کنید، اطلاعات تماس خود را پیدا کنید، و پیش از ارسال آنها را شخصی سازی کنید.

    در اینجا قالبی وجود دارد که ما متوجه شدیم برای استراتژی متن لنگر بسیار خوب کار می کند:

    سلام @first_name،

    @day_of_week مبارک!

    همین الان خواندن پست شما، @url_title را به پایان رساندم و مجبور شدم نظراتی را در مورد آن به اشتراک بگذارم.

    متوجه شدم که شما "[Anchor/Targeted Keyword]" را در مقاله ذکر کرده اید، اما به جزئیات بیشتر یا پیوند به منبع دیگری نپرداخته اید.

    ما در واقع یک مقاله عالی منتشر کردیم که فکر می کنم می تواند به خوانندگان شما کمک کند:

    [url]

    خوشحال می شوم ضمن به اشتراک گذاشتن پست شما در شبکه های اجتماعی، به یکی از مطالب شما از وبلاگ ما پیوند بزنم.

    صرف نظر از محتوا، عاشق محتوا باشید. ادامه بده!

    به سلامتی،

    [امضا]

    ارسال مهمان


    پست مهمان از زمان مفهوم پیوند بیلدینگ وجود داشته است و تا به امروز یکی از پرکاربردترین استراتژی های لینک سازی است.

    سه راه وجود دارد که می توانید فرصت های پست مهمان را پیدا کنید:

    • وب سایت هایی را بیابید که دارای صفحه «برای ما بنویسید»؛
    • وب‌سایت‌هایی را که دوست دارید پیشنهاد دهید برای آنها پست مهمان بنویسید، حتی اگر چنین صفحه‌ای نداشته باشند.
    • پست های مهمان را در پایان پیوند موفقیت آمیز همکاری با مشتریان بالقوه خود از استراتژی های دیگر قرار دهید.


    اکثر وب‌سایت‌ها بدون توجه به اینکه صفحه «برای ما بنویس» دارند یا خیر، پست‌های مهمان را می‌پذیرند. ما در واقع هیچ ارتباط جداگانه ای برای ایمن کردن پست مهمان انجام نمی دهیم - و اگر قبلاً در حال ایجاد پیوند بیلدینگ هستید، گزینه سوم را توصیه می کنیم.

    صرف نظر از رویکرد شما، یک چیز وجود دارد که باید هنگام ارسال یک پست مهمان انجام دهید.

    و این برای ایجاد ارزش برای شخص دیگر است. برای مثال، می‌توانید شکاف کلیدواژه‌ای را در کنار آن‌ها شناسایی کنید و پیشنهاد دهید مقاله‌ای درباره موضوعی بنویسید که کلیدواژه‌ای را پوشش می‌دهد که رقبای‌شان برای آن رتبه‌بندی می‌کنند اما اینطور نیست.

    در اینجا نحوه انجام این کار با Ahrefs آمده است:

    1. Ahrefs را در دو تب باز کنید.
    2. URL مشتریان بالقوه خود را در هر دو بچسبانید.
    3. در تب اول، روی "جستجوی ارگانیک" کلیک کنید.
    4. به بخش 10 رقیب برتر بروید:
    5. انتخاب دو رقیب؛
    6. در تب Ahrefs دوم، به Content Gap بروید:
    7. رقبای انتخابی خود را بچسبانید و روی "نمایش کلمات کلیدی" کلیک کنید.
    8. برای فیلتر تقاطع، آن را روی "2 هدف" تنظیم کنید.
    9. یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالا و چگالی کلمه کلیدی کم انتخاب کنید.
    10. موضوعی را مطرح کنید که آن کلمه کلیدی را پوشش می دهد.
    11. موضوع را برای مشتری بالقوه خود مطرح کنید و نحوه شناسایی شکاف کلمه کلیدی را ذکر کنید.

    این رویکرد بسیار شخصی است، بنابراین شانس شما برای دریافت پاسخ های مثبت بسیار زیاد است. با دنبال کردن این مراحل، به مشتریان بالقوه خود نشان می دهید که واقعاً برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای وب سایت آنها وقت گذاشته اید و با پوشش شکاف کلمات کلیدی آنها، ارزش واقعی را برای آنها فراهم می کنید.

    رپورتاژهای اخیر

    ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    © 2024 تمام حقوق این سایت برای مرکز تخمه محفوظ می باشد

    Please publish modules in offcanvas position.